|
|
 |
 |
|
EZAN |
EZAN terimi
RAFET MADEN
tarafından 21.06.2003 tarihinde eklendi |
EZAN sizce ne demek,
EZAN size neyi çağrıştırıyor? |
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
|
| Bay, 35 |
| İstanbul |
 |
|
|
 |
Kimden: faruk el furkan (Bay, 33)
Kime: Grup: Faruk el Furkan
Tarih: 3.10.2006 13:03 (GMT +2:00)
Konu: Türkçe ezana mani yok!
Arslan TEKİN
arslantekin@yenicaggazetesi.com.tr
...........................................................
Türkçe ezana mani yok!
Deniz Kuvvetleri Komutanı, ezanın Arapça okunmasını 'Devrimlerden ödün verildi.' diye yorumlamış. Şu fark birçok gazetede yazıldı, ben de daha önce yazmıştım: Demokrat Parti, CHP'nin de desteğiyle, 1950'de iktidara gelişinden çok kısa süre sonra 'Ezan Arapça okunamaz.' yasağını kaldırmıştır. Yoksa Türkçe okunmasına yasak getirmemiştir. Dolayısıyla isteyen ezanı Türkçe okumaya devam eder.
Deniz Kuvvetleri Komutanımız madem ezanın Arapça okunmasından şikâyetçi, kendilerine bağlı birliklerdeki mabetlerde Türkçe ezan okutabilir. Hür bir ülkede yasaktan bahsedilemez. Kanunlara karşı olmadığı müddetçe isteyen Arapça okur, isteyen Türkçe okur ezanı...
Tarih:03.10.2006 (03.10.2006 12:54)
|
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin. |
|
(bakınız: türk, deniz, namaz, devrim, tarih, yorum, adem, evrim, türkçe, arapça)
|
|
|
|
| x, 22 |
| İstanbul |
 |
|
|
 |
Dinleyince insanın kendisini bulması demektir insanın Allah ı zikre koşması demektir Aydan bile duyulan sestir Ezan ı Şerif. İnsan ruhunun günde 5 kere gıda almasıdır Hz Bilalin mübarek dudaklarından dökülen inci demektir Allah herkese bu mübarek sözleri anlamyı nasip etsin (05.09.2006 00:07)
|
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin. |
|
(bakınız: insan, anlam, emek, demek, dinle, dudak, herkes, inci, ulan, ince)
|
|
|
|
| Bay, 29 |
| Bursa |
 |
|
|
 |
Öğrenmek niyetiyle TV’den Kur'an-ı kerim dinlemek caizdir. Teypten dinlemek de caizdir. Okunan Kur'an-ı kerimi kasete alıp, mezara gidince, teybi açarak kaseti dinlemekle bizzat Kur'an-ı kerim okunmuş olmaz. Bunun gibi, bir kimse, namaz kılarken kendi filmini çekse, sonra her namaz vakti gelince, video ile bu filmi oynatsa, namaz kılmış olmaz. Namaz kılmak, ezan okumak vakitli ibadetlerdir. Bunları teyple, video ile yapmak, bid'at olup, büyük günahtır.
TV ve video iyi bir eğitim vasıtasıdır. Mesela namazın nasıl kılınacağını tatbiki olarak göstermek çok iyi olur. Fakat namaz kılan imamın filmini alıp, imam yerine ekrandaki bu görüntüye uymak caiz olmaz. Bunun gibi, ezan okuyan müezzinin filmini videoya alıp, vakit gelince videodan ezan okutturmak da caiz olmaz. Çünkü TV ekranındaki resim, müezzinin kendisi değil, görüntüsüdür. TV’deki ses de, müezzinin bizzat kendi sesi değil, benzeridir.
İki ayrı şey, birbirine çok benzese de, aynı değildir. Mesela Ali ile ikiz kardeşi Veli, birbirine ayırt edilmeyecek derecede benzese de, ayrıdır. Biri Ali, öteki Veli’dir.
Bir insanın resmi, kendisinin tam benzeridir, aynısı değildir. Resmin gözü yırtılsa, sahibinin gözüne bir zarar gelmez. Bir kimse aynaya baksa, aynadaki görüntü, bakan kimsenin resmidir. Bu resim sahibinin bizzat kendisi değil, benzeridir, görüntüsüdür. Aynayı kırsak, görüntü kaybolursa da sahibine bir şey olmaz.
TV, teyp ve radyodaki sesler de, sahibinin benzer sesidir, aynısı değildir. Aynen bunlar gibi imamın sesi, hoparlöre verilince, elektrik ve mıknatısın hasıl ettiği bir ses haline dönüşüyor. Bizim duyduğumuz ses, imamın sesi değil, elektrik ve mıknatısın hasıl ettiği sestir. Yani hoparlörden çıkan ses, elektrik tesiriyle hasıl olan mıknatıs kuvvetlerinin titreyerek demir levhanın husule getirdiği bir sestir. Bu ses, imamın sesine, ne kadar benzerse benzesin, benzeridir, aynısı değildir.
TV’deki görüntüye imam diye uymakla, hoparlörden çıkan sese imamın sesi diye uymak aynıdır. Görüntü bizzat imam olmadığı gibi, ses de bizzat imamın sesi değildir. Onun için görüntüye ve cihazdan çıkan sese uymakla imama uyulmuş olmaz.
TV’deki sesler yankı da değildir. Yankıya da uymak caiz olmaz. Redd-ül-muhtar’da, (Dağa çarpıp yankılanan ses, insan sesi olarak kabul edilmez. Vasıtasız, bizzat insanın söylemesi gerekir. Yankı ile gelen ses, hakiki ses hükmünde olmadığı için, yankı ile gelen bir secde âyeti için secde-i tilavet gerekmez) buyuruluyor.
Namaz kılarken görüntüsü videoya alınmış imama uymak caiz olmadığı gibi, TV’nin naklen yayınında, imamı da görsek, böyle bir imama da uymak caiz olmaz. Yahut hoparlör veya radyo vasıtasıyla gelen ses de imamın sesi olmadığı için, bu ses ile hareket ederek ibadet etmek de caiz olmaz.
Elmalılı Hamdi Yazır, Araf suresinin 204. âyetinin tefsirinde diyor ki:
Kıraet (okumak) ise bir ihtiyari iştir ki, akıllı ve konuşan bir insanın ağzından çıkanı anlamaya ve anlatmaya yönelik bir maksat taşıyan sesli olarak okumak demektir. Nitekim vahiy meleği olan Hz.Cebrailin işi bile aslında bir kıraet (Kur'an okuma) değil, bir ikra, yani okutmaktır. Allah’ın yaptığı iş ise vahyi indirmek ve kıraeti yaratmaktır. Cansız varlıklardan çıkan seslere kıraet denilemeyeceği gibi, aks-i sadadan, yani sesin yankılanmasından meydana gelen işe de kıraet denilemez. Bunun içindir ki, fakihler bir kıraetin yankılanmasından hasıl olan yankıya kıraet ve tilavet hükmü terettüp etmeyeceğini ve mesela tilavet secdesi gerekmeyeceğini beyan etmişlerdir. Bir kitabı sessiz olarak okumaya kıraet denilemeyeceği gibi, çalan veya çınlayan, yankı yapan bir sesi dinlemek de kıraet dinlemek demek değildir, bir çınlamayı dinlemektir. Şu halde Kur'an okuyan bir okuyucunun sesini aksettiren gramofon veya radyodan gelen sese de kıraet denilemez. Bu gibi sesler bir kıraet değil, bir kıraetin yankısı ve yansımasıdır, bunlara dinleme ve susma emrinin hükmü terettüp etmez. (s. 2361)
Gramofondan [teyp, radyo, TV’de] okunan secde âyetini işitenin, tilavet secdesi yapması gerekmez. (Mezahib-i erbea)
Bid'atin zararı
Bu aletleri ibadet vasıtası olarak değil de, eğitim, öğretim, haber gibi işlerde kullanmak çok faydalıdır. İbadetlere karıştırmak bid’attir.
Peygamber efendimiz, Eshab-ı kiram ve şimdiye kadar gelen İslam âlimleri, namazı nasıl kılmışlar, ibadetleri nasıl yapmışlarsa, aynen öyle yapmak gerekir. Eklemek ve çıkarmak, dini değiştirmek olur. İbadetlere bid'at sokmakla daha güzel ibadet edilmiş olmaz. (İbadetleri bizim gibi yapmayanlar, bizden değildir) hadis-i şerifini düşünerek, ibadetlere ilave ve çıkarma yaparak dini değiştirmekten çok sakınmalıdır! Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Her bid'at sapıklıktır ve her sapık da Cehennemdedir.) [İbni Asakir]
(Bid'atten sakının; çünkü her bid'at dalalettir.) [İbni Asakir]
(Bid'at çıkaranın, orucu, haccı, cihadı, tevbesi ve hiçbir iyiliği kabul olmaz. Bunun Müslümanlıktan çıkması, yağdan kıl çıkar gibi kolay olur.) [Deylemi]
İmam-ı Rabbani müceddid-i elfi sani hazretleri buyuruyor ki:
(Ahir zamanda Hz. Mehdi gelip, dini yayıp sünneti diriltirken, bid'at işlemeye alışmış olan Medine’nin âlimi, bid'ati güzel sandığı ve ibadet olarak yaptığından, Hz. Mehdi için, 'Bu adam bizim dinimizi yok edecek' diyecektir.) [Mektubat-ı Rabbani c.1, m. 255] (18.07.2006 13:42)
|
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin. |
|
(bakınız: insan, büyü, namaz, akıl, anlam, ayna, kardeş, arda, yara, okumak)
|
|
|
|
| x |
|
 |
|
|
 |
Yaaa amca bi sus yaaaa....
teknoloji gelişti, Diyanet İşleri Devletten bir ton bütçe alıyor isteyene mesaj falan atsın artık yaaaa :)) şaka şaka kimsenin ibadetinin gerekleri beni ilgilendirmez ama şu hapörlörleri sokağa doğru çevirmeseler ciddi ciddi kafa şişiryor.. tamam ezan sevenin hoşuna gidebiliri ama sevmeyenin? ? ? hayır aniden imam bağırınca gayri ihtiyari olarak cevap veriyorum tabi cevabım insanların hoşuna gitmiyor...
Edit: sokağa çevirmesinler derken tabi caminin içine çevirsinler demiyorum... yukarı doğru çevrilirse her yere aynı oranda ses gider (15.06.2006 13:41)
|
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin. |
|
(bakınız: insan, cami, esin, yorum, doğru, devlet, teknoloji, ibadet, insanlar, mesaj)
|
|
|
|
| Bay, 28 |
| İstanbul |
 |
|
|
 |
Rûhumun senden ilahî, şudur ancak emeli:
Değmesin ma' bedimin göğsüne na-mahrem eli!
Bu ezanlar-ki şehâdetleri dinin temeli-
Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli. (11.06.2006 22:30)
|
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin. |
|
(bakınız: esin, emel, beni, mahrem, ilahi, şehadet)
|
|
|
|
| Bayan, 26 |
| Cebelitarık |
 |
|
|
 |
Bi de 'Hz. Muhammed'in Allah'ın elçisi olduğuna da ŞAHİDİM' diyo..
Bi de öndan önce 'ilah yoktur, Ancak ALLAH vardır ve ben buna ŞAHİDİM' diyoooo....
İnsan dehşete kapılıyo.. (11.06.2006 22:18)
|
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin. |
|
(bakınız: insan, muhammed, kapı)
|
|
|
|
| Bayan, 26 |
| Cebelitarık |
 |
|
|
 |
Îmânından ne kadar emin olamasa da bir kişi, (gerçi emin olmasına gerek yok, neye olduğu da farketmez, îman ettiğini bilmesi yeter) o sesi duyduğunda ruhu mutlaka yerinde kıpırdar.. Gerek iç ezici bi muhabbetle gerek korkuyla..
Düşünmeye başlayınca anlar.. 'mecbursun! ibadet edeceksin! ' değildir o. 'Hürsün, ister ibâdet edersin, ister etmezsin, fakat hatırla ki bu hayırlıdır, faydalıdır, iyidir' demektir.
Düşünürken bi farkeder ki insan, ezandaki ses 'Hz. Muhammed'in Allah'ın kulu olduğuna ŞAHİDİM' diyo... (11.06.2006 22:13)
|
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin. |
|
(bakınız: insan, korku, muhammed, emek, iman, ibadet, demek, yeter, ders, lama)
|
"EZAN" hakkında görüş yazmak için tıklayın.
|
 |
|
|
|
|