BUGÜNKÜ GAZETELER
Gazeteler  Sabah Gazeteler  Milliyet Gazeteler  Zaman Gazeteler  Sözcü Gazeteler  Habertürk Gazeteler  Taraf Gazeteler  Cumhuriyet Gazeteler  Fotomaç Gazeteler  Türkiye Gazeteler  Tüm Gazeteler

Şiir Antoloji.comKitap ŞiirEtkinlikler Şarkı SözleriŞarkılar Antoloji.comResim Antoloji.comForum NedirÜyeler Antoloji.comGruplar Antoloji.com Mesajlarım
 
 
http://nedir.Antoloji.Com
Arayın :
                              namaz nedir?
Nedir Ana Sayfası
Son 24 Saat
Yazdıklarım
Yeni Terim Ekle
  Kişiler
 Genel
 Yaşam
 Edebiyat
 Güncel
 Toplum
 Bilim
 Din
 Müzik
 Tarih
 Cinsel
 TV Dizileri
 Atasözleri
 Deyimler
 Filmler
Futbol Takımları
Köyler
NAMAZ NAMAZ terimi -_-
tarafından 10.01.2003 tarihinde eklendi
NAMAZ sizce ne demek,
NAMAZ size neyi çağrıştırıyor?
KENDİ GÖRÜŞÜNÜZÜ EKLEYİN
Sayfa: 1 2 3 4 5 10 18
sonraki sayfa >>
BayanRang De Basa.. Offline
Rang De Basanti
Bayan
Mardin
5 person liked.
0 person did not like.
Mecnun namaz kılan birinin önünden geçer..
ADAM: 'Ey Mecnun beni görmüyor musun da namaz kılarken önümden geçiyorsun? '
MECNUN: 'Be adam ben Leyla'yı düşünürken seni görmedim,
Sen Mevla'yı düşünürken beni nasıl gördün? '

Namaz huzurda durmak ve huzurda durduğunun bilincinde olmaktır.....
(13.04.2014 14:59)
(bakınız: huzur, adam, leyla, beni, seni, nasıl, inci, düşünür, mecnûn, mevla)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayMehdi dabbet.. Offline
Mehdi dabbetül-arz 19
x
ayhan ve aytaç yazarefendi:

'vallahi namaz meselesinin 24 saat felsefesini yapabilirim? ! ? '

((...şeksiz, şirksiz, şüphesiz! rabbe şükür, kullarına teşekkür :) ...nettv idi, veyis ateşin konuğu fermani altun idi, ve interaktif sorular geliy...ordu.en çok sorulan soru:'aleviler neden namaz kılmıyorlar? ' idi.fermani altun bir sağa baktı bir sola baktı kem küm etti ıkındı mıkındı pess etti.hiçbir cevap veremeden konuyu değiştirdi ve kaçamak yaptı.bendenizde bu durumdan çok eseflendim.bunun üzerine ilk etapta bazı notlar yazmaya başladım.bu konu üzerine derin tefekkürler yaptım.ve nihayetinde 'namaz' konusunun fitne bir konu olduğunu anladım.onun için bu konuya çok hasas girmek gerektiğini aklı selim ve kalbi salim konuşmak gerektiğini kavradım.bu konu tartışılırkende görüş taassubundan uzak ideololji faşizmine pirim vermeden inşaallah anlatmaya ve yorumlamaya çalışacağım.alevilerin hüccetül-islamı olarak?))

avea yorumluyor:'namaz dinin direğidir! hangi dinin ind-i ilahide allahın katında olan din-i islamın direğidir.kıyam, rüku, secde ve tahiyyat melekleriylede bu dinin direği ayakta durmaktadır.hiçkimse yeryüzünde hiç namaz kılmasa bile allahın dini yıkılmaz.çünki kıyam,rüku,secde ve tahiyyat melekleri bu dini ayakta tutmaktadır.şeytan-ı lain-i yallah rivayete göre 20 bin sene yerde gökte ve ikisi arasında secde etmediği yer kalmamıştır.meleklerin muallimi sıfatlıydı o zamanlar ki bu aynı zamanda onların imamıydı veya hocaefendisi idi anlamınada gelmektedir.nasıl anlamanıza bağlıdır.1. secde müslümanlık nişanesi iken 2.secde müminlik alametidir.onun için 2.secde rekatte vardır.'ben sizin rabbinizim? ' den sonra 1.secde gerçekleşmiş.'ben sizde tecelli edeceğim? ' ile 2.secdeyi hiç tereddütsüz yapanlar olmuş yapmayanlar olmuş.yapanlara mümin olan allahın mümin kulu denmiş.yapmayanlarada münafık şeytanın münafık kulu denmiştir.ulu pir yüce gerçek hünkar hacı bektaş veli derki:'tanrı en yüce bir biçimde imanda tecelli etmiştir? ' buna göre allahın kulunda hulul etmesi iman aracılığı iledir.2.secde sahipleri müminler işte bu iman tecellisinin kendisinde hululiyet ile kalm merkezli 366 azaya yolculuk esasına göre 366 aza cemaat kalbde iman imam konumuna düşmüştür.kuran imamdır.kuran hüccettir.müminlikde allahın hüccetidir yeryüzündeki cebrailin gıpta ettiği bir makamdır.nitekim cebrail o mümin-i ekber olan kulun kim olduğunu bilemez iken? o kul cebrailin kim olduğunu bilmiştir.onun için melekler ademe secde etmiştir.çünki allahu teala meleklere ve mahlukata ilminden ve rahmetinden sınırlı verir iken mümin kuluna sanki sınırsız vermiştir.emirel-müminin ali aleyhisselam derki:'iki şey vardır sonu bulunmaz birisi akıl birisi ilimdir.? ' nitekim hz.türk atatürk (ra) 'benim manevi mirasım akıl ve ilimdir diyerek bu silsileye tabi olmuştur? '...devam ediyoruz:

avea yorumluyor:'hz.aliden hacıbektaşi veliye 100 bin evliya 5 vakit namazlarını kılmış zekatlarını vermiştirler.bu evliyaların içinde en seçkin olan 313 gavs-ı azam ve kutbu ekber olanları ise tayyi zaman ve mekan bulundukları yerlerini vakit namazlarında terkedip kabede kılmışlardır.hacıbektaşın vakitlerde sır olması bundan idi.molla sadrettin merak ettide hacıbektaş onuda kabeye götürdü bunu isbat etti.hz.ulul-emr mehdi aleyhisselam ile kabede buluşacak olan bu 313 gavs-ı azam ve kutb-u ekberler hz.ibrahimin duası hürmetine en güvenli yer olan kabeye yine tayyi zaman ve mekan bir gecede yolculuk edecekler ve ümmetin deccali olan süfyan ordusuna veyahut zamanın ebrehesine karşı hz.mehdinin yanında yer alacaklar onun ile birlikte onun imamlığında namaz kılacaklar.daha sonra bu namazı mescid-i aksada da gerçekleştirecekler ve deccal-azam-ı ekber laini bu mescidin kapısına dayanana kadar sürecek.ama meryemoğlu isa gelecek bu ruhani ve nurani cemaat ile mehdinin imamlığında namaz kılacak ta sonra kapıyı açacak deccal-ı lain onu gördüğünde tuzun suda eridiği gibi eriyip helak olacaktır? '

avea yorumluyor:'halamın oğlu şöyle dedi:'dayım günde beş vakit namaz kılsa mahmut hocayı iki sefer cebinden çıkartır? ' neden? diyince...? 'o hz.hasanın soyundan bir şerif olduğu için? ' dedi? doğrusu bu beni çok etkiledi.allah razı olsun kuzenden? bizi bu konuda aydınlattığı ve yol gösterdiği için.kendisi menzil sofularındandır.salih kardeş ilede yakınlığı vardır.nitekim bende salih kardeşimi arasıra ziyaret ederim semerkant kitap bayiliğinde kocasindadır.ama esas ben şuraya geleceğim.bizim dedeler bunu mutlaka kavramalıdırlar.seyyidlerin cuma imamlığı hakları vardır.iranda bu esastır.cuma imamlığı evlad-ı resule aittir.bizim cemevlerindede post seyyiddedelere aittir de bunu hala diyanet-i muaviye anlamış değildir.ilahiyatçılar da imam hatiplerde.imam hatip mezunu olan başbakanımızda haklı olarak derki:'biri çıksın şu alevilik nedir bize bir öğretsin? ' neden? çünki kendisine imam hatip hocaları öğretmedikleri için? ? ? bizde der ki dedelerimiz:'taş atan bizden attıran bizden değildir? ' bu sözü iyi anlamak lazımdır.daha militan anlamda şu anekdotumu vereceğim, olay net anlaşılsın diye? ben maraş elbistan kıüçükyapalaklıyım? ve büyükyapalaklı bir kardeşimle tesadüf bir yerde karşılaştık.ona dedimki:'izzeddin doğan ile necmeddin erbakan ve kemal kılıçdaroğlu ilede recep tayyip erdoğan yanyana gelseler ve iki rekat namaz kılsalar hangileri daha faziletli olurlar? ' o dediki:'tabiki erbakan ile erdoğan faziletli olur'...ben buna itiraz ettim ve dedimki:'menzil şeyhlerine göre olay şudur? en üstün müslüman sünnete uyan seyyiddir? dolayısı ile doğan ve kılıçdaroğlu seyyid oldukları için bir adım öne geçerler.imam konumuna düşerler.ve erbakanda erdoğanda cemaati temsil eder.çünki bu bir hadistir:'ehlibeytimin önüne geçmeyin helak olursunuz? ' işte tarih ortada emeviler,abbasiler,selçuklular ve son olarak osmanlı biz ehlibeytin önüne geçmiş ve kısa ve uzun vadede helak olmuşlardır.en nihayetinde 'chp' bile bir dersimliye teslim olmuş evlad-ı kerbelaya musallat olmanın cezasını görmüştür.son olarak şununla bitiriyorum.ankarada yatmakta olan 'seyyid abdulhakim arvasi (ks) ' derki:'seyyidleri seviniz! onlar asi olsa bile? ' işte mesele budur.zaten ehlisünnet ulul-emr zalim ve zorba olsada itaati esas almıyormu.ve bu içtihadıda zalim-i haccaca ve şu hadise dayandırmıyormu:'nasıl olursanız öyle yönetilirsiniz ona göre yöneticiler gelir? ' bu ümmet-i muhammedin kaderidir aslında.ehlibeytinde kaderidir.ama şu varki o peygamber benim ümmetim 73 fırkaya ayrılacak demişte ehlibeyti için bunu dememiş bil-akis ehlibeytim ümmetimin kurtuluş gemisi olacaktır demiştir? kiminle hz.ulul-emr mehdi aleyhisselam ile? ? ? mehdide hatmoldu kelam vesselam :) '
(16.02.2013 12:18)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayanSemra Dilsiz Offline
Semra Dilsiz
Bayan, 26
İstanbul
Dinin direği (09.11.2012 22:11)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayKenan Erkan Offline
Kenan Erkan
Bay, 34
Bursa
Herkezin dilinde bir namaz ne güzel, RABBİM DE NAMAZ KILANLARI LANETLİYOR ama nasıl namaz kılanları buyrun bakalım

Mâ’ûn Suresi
Bismillâhirrahmânirrahîm.

...1. Gördün mü, o hesap ve ceza gününü yalanlayanı!

2,3. İşte o, yetimi itip kakan, yoksula yedirmeyi özendirmeyen kimsedir.

4. Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki,

5. Onlar namazlarını ciddiye almazlar.

6. Onlar (namazlarıyla) gösteriş yaparlar.

7. Ufacık bir yardıma bile engel olurlar.

Diyanet Meali


Değerli arkadaşlar ettafımızda gözlemlemişizdir hep kıldığı namazları insanların gözünün içine sokan ve bunu gösteriş yapanları bu tür insanların kıldığı namazı YÜCE ALLAH lanetleniyor ve tokadı Mâ’ûn Suresinde vuruyor. KUR-AN-I KERİM İN
tamamında namaz kılmayanlar için böyle bir lanetleme yoktur evet namaz kılmayanlar için Kuran' da lanetleme yoktur ama dini ibadetlerinin bir tanesini yapmamış oluyor oda YÜCE ALLAH' LA onun arasında ve insanlara bir uyarıda bulunuyor bu işin yetimi yoksulu yolda kalmışın hakkını vermeden yaparsan kıldığın namaz boşadır tabiki imkanı olan için RABBİMİZ böyle insanların olabileceğini Mâ’ûn Suresinde açıklıyor Değerli arkadaşlarım herkezin dilinde bir namaz bende Rabbimizin bize gösterdiği apaçık delilini paylaşmak istedim ve bir dileiğim var inşallah birgün bu sure herkezin anladığı dilde büyük puntolarla caminin en görünen yerine asılmasıdır
(23.09.2012 00:15)
(bakınız: insan, yalan, büyü, güzel, deli, özlem, ceza, arkadaş, cami, esin)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayNevfel Vahid Offline
Nevfel Vahid
x
Yaratan Rab ile irtibattır. (17.12.2011 17:50)
(bakınız: yara)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayMuhsin İyili.. Offline
Muhsin İyiliksever
x
Namazda Huşu Problemi, Namazı Huşuyla Kılmak
Namaz kılan insanlar namaz kılmakla büyük bir farzı yerine getirmenin güven duygusunu yaşarlar. Müslüman olmada çözülmesi gereken büyük bir problemi aşmış olurlar. Günde beş vakit namazı kılmak kolay değildir. Nefsi ikna edip namaza başlamak büyük bir iştir. Elbette Allah (c.c.) hiçbir emeği boşa çıkarmaz. Kılınan namazlar hem bu dünyada hem ahrette kılan kişilere büyük yararlar sağlar.

Namazı kılmaya başlamakla yeni bir problemin içerisine gireriz. Bu yeni problemin adı namazda huşudur. Huşu, namaz sırasında Allah’a saygı, korku, dikkat duygularını duymaktır. Namazda huşu hiçbir zaman çözüme ulaşılamayacak bir problemdir. Yani kesin çözüme kavuşturulmazı imkânsız bir konudur. Çünkü nefis hiçbir zaman namaza razı olamaz. Namaza daima itiraz eder. Onu istekli kılamaz. Yaratılışı bunu gerektirir. Onun destekçisi olan şeytanlar da böyledir. Şeytanlar o kadar edepsizdirler ki, kalp gözü açık olanlar bilirler, namazdaki kişiye yapmadıkları şer kalmaz. Kişiyi namazdan soğutmak için ellerinden geleni yaparlar. Diğer zamanlarda dinlenirler. Şeytanlar tam namaz sırasında adeta görev başına geçen işçiler gibi çalışırlar. Tüm amaçları nefisle işbirliği yaparak kişiyi namazdan soğutmak, namazı ona bir yük ve sıkıntılı bir iş yapmak, böylelikle onun namazı bırakmasını sağlamaktır. Şeytanların tüm derdi Müslümanların namaza başlamasına mani olmak, namaza başlayanları da namazdan soğutmaktır. Çünkü şeytanlar namazı olmayanın dünyada ve ahrette ne kadar perişan olacağını, böyle birisinin son nefeste imanını bile yitirebileceğini bilirler. Bir Müslüman’ın olmazsa olmaz en büyük sermayesi namazdır. Namazsız Müslüman peygamberimiz zamanında yoktu. Hak mezheplerde namazı terk edenlerin ve bilerek namazını kılmayanların şer’i cezalarını ise insanları ürkütmemek için pek söyleyemiyoruz. Namazı kılmamanın ahretteki cezası ise gerek ayet-i kerimelerde gerekse hadis-i şeriflerde insanın tüylerini ürpertecek oranda korkunç cehennem sahneleri ile betimlenmiştir. İşte bu gerçeklerden dolayı şeytanlar nefsin işbirliği ile kişiden namazın huşuunu almak için çeşitli vesveseler verirler, komplolar kurarlar. Şeytanlar bizim içimizdeki düşünceleri takip edebilirler. Kuşkusuz insanın niyetini Allah’tan başka kimse bilemez. Ama şeytanlar bazı içsel monologlarımızı uyguladıkları tekniklere bilirler, yönlendirebilirler de. Dolayısıyla onlardan iç dünyamız pek saklı tutulamaz. Onun için tüm zaaflarımızı da bilirler. Genellikle namazda vesvese yolu ile bunları dile getirirler. O vesveseler namaz sırasında zihnimizi meşgul etmeye başladığında huşu da kaybolur. Namaz ruhsuz ve huşusuz belli hareketlerin yapıldığı, bilinçsizce surelerin okunduğu bir eylemeler yumağı olur. Tabii böyle bir namaz Allah (c.c.) indinde makbul bir namaz olmaz. Bu namazın elbette iade edilmesine gerek yoktur. Namaz kılınmıştır. Borç kalkmıştır. Belki sevaptan mahrum kalınmıştır. İmam-ı Gazali bu tür namazlarda kişinin niyeti ile kendisini kurtardığını ve farzın ağırlığını üzerinden kaldırdığını belirtmektedir. Yoksa gafletle kılınan namaz, gerçek namaz değildir. Ama gafletle kılındığı için en azından Allah’tan af dilemek, birkaç kez ‘estağfurullah’ demek de gerekir. Bu da inşallah o gaflete kefaret olur. İş bununla da bitmemeli, namazdan sonra namazdaki huşu eksikliği bir problem olarak masaya yatırılmalı, namaz sırasında şeytanların ve nefsin verdiği vesvese üzerinde durulmalıdır. Görülecektir ki, aslında bunlar o kadar önemli şeyler de değildir. Yalnız bizim için özel olan, bazı kompleks ve zaaflarımızdan kaynaklanan şeylerdir. Şeytanlar bunları bildikleri için mahsus bu konuları namazda vesveselerle dile getirirler. Kişiler o anda duygusal ve coşkusal olarak kendilerini kaybederek namazın ruhundan uzaklaşıp bu konuların etkisine girerler. İşte namazda huşuyu yakalamak isteyen kişiler namazdan sonra mutlaka bu meseleleri nefsine şöyle seslenerek masaya koymalı ve üzerinde düşünerek bir karara varmalıdırlar: ‘Ey nefsim şu konular senin komplekslerin ve zaaflarındır. Şeytanlar verdikleri vesveseler ile seni bunlarla meşgul ettiler. Sen de bunlarla beni oyalamış oldun. Bu yüzden namazda huşu da kayboldu. Değer mi buna? Şimdi sana zaman veriyorum. Gel bu sorunları böyle boş zamanlarda masaya oturtup çözüme kavuşturalım. Namaz sırasında lütfen huşuya sen de biraz dikkat et. Kimin karşısında durduğunu bil. Şeytanların vesveselerine kulak kabartma.’ Kuşkusuz nefsiniz söz dinleyen uslu bir çocuk edasıyla ‘evet’ diyecektir ama namaz sırasında başkalaşarak yine yaramaz bir çocuk gibi şeytanların vesveselerine kulak kabartacak, şeytanlar namazdaki huşuya yine mani olacaklardır. Bu ölünceye kadar da böyle devam edecektir. Nefis hiçbir zaman bu kötü huyundan dönmeyecektir. Şeytanlar da yaratılış amacı dışına çıkmayacaktır. Nefsinizi bu türden hesaba çekmeler birdenbire meyvelerini vermez. Nefsin yola girmesi çok uzun zamanları alır. Nefis, tamamen hiçbir zaman yola girmez, ama bu hesaba çekmelerin sonucunda belli bir zaman sonra terbiyeli bir çocuk gibi gözümüz üzerinde olduğu zaman nefsin pek sesi çıkmaz da nefis bazen gaflete geldiğimizde bu sefer yaramazlıklarını ara sıra gösterir. Ama tabii bu onu başıboş bıraktığımız devreye göre çok büyük bir başarıdır.

Peki, kişi hiçbir zaman namazda huşuyu yakalayamayacak mıdır? Allah’tan saygı dolu korkunun sonu yok ama makbul olan belli dereceleri vardır.

Huşu konusunda en güzel reçeteyi peygamberimiz s.a.s. sahabesine talim eylemiştir. Bizim aslında bir şey eklememiz ancak küstahlık olur. Sadece konuyu biraz açabiliriz. Şöyle ki, namazda huşu problemi olarak bize intikal eden hadis-i şerifleri incelediğimizde büyük çoğunluğu meseleyi zahiri yönden ele almıştır. Rasulullah (s.a.s) namazda azaların başka bir işle meşguliyetini namazda huşu yokluğu ile tanımlamıştır. Dolayısıyla huşu namazda azaların sükûnet üzere olması ve namaz dışı başka bir işle ilgilenmemesi olarak kabul görmüştür. Buna göre namazda tadil-i erkâna riayet eden kimse namazda huşuyu da yakalar. Bu yaklaşım tarzı bugünkü modern psikolojinin de görüşleri ile örtüşmektedir. Şöyle ki, bilindiği üzere duygularımız davranışlarımızı belirler. Yani moralimiz bozuksa yüzümüze yansır bu durum. Yine neşeliysek hafif de olsa bir tebessüm çehremizi süsler. Ama diyor psikologlar moralimiz bozuk olduğunda biraz kendimizi zorlayıp gülümsersek arkasından da duygularımız buna eşlik edecek, bozuk moralimiz düzelecektir. Yani bu sefer de davranışlarımız duygularımızı belirleyecektir. İnsanın ruhsal ve bedensel bağlarında böyle bir kanun var. Yani ileri giden arabanın geriye de gidebilmesi gibi bir şey bu durum. Kimse iç dünyasına egemen olamaz. Bu çok zor bir iştir. Ama davranışlarımız kontrolümüz altındadır. Onları istediğimiz gibi düzenleyebiliriz. Namaz sırasında Allah (c.c.) karşısında olduğumuz duygusunu korumak şartıyla tadil-i erkâna dikkat edersek namazda huşu kendiliğinden doğacaktır. Tadil-i erkânın özü olan şu noktalara özellikle dikkat çekmek istiyorum: Namaz dışı hiçbir hareketi elden geldiğince yapmamak gerekir. Özellikle bakışa çok dikkat etmek lazımdır. Göz, ayakta iken secde mahalline, rükûda ayaklara, otururken iki elleri arasına, secdede iken burun kenarlarına bakmalıdır. Bu sırada Allah (c.c.) karşısında utanan, çekinen, layık olmadığı halde huzura davet edilen ve bunun şükrünü edada çaresiz kalan bir kul tavrı içerisinde bulunmalıdır. Çok büyük, yüce yaratıcının karşında durduğumuzu düşünerek namazın rükünleri eda edilmelidir. Özellikle rükû ve secde sırasında bu büyük nimetleri bize nasip eyleyen Allah’a (c.c.) karşı sonsuz bir şükran duygusu ile hareket etmeliyiz. Bütün bunlar davranışlarımızdaki ölçülülük ve uyumla anlam kazanmalıdır. Beden dilimizi bu anlamları yansıtacak şekilde kullanırsak arkasından doğal olarak duyguları da gelecek, böylece ‘Muhakkak ki namazlarında huşua eren müminler, kurtuluşa ermişlerdir. (Mü’minun suresi, ayet 1,2) ’ ayet-i kerimesi bizleri de kapsamı içerisine alabilecektir Allah’ın izniyle.

Gerçekten zor mu namazlarımızda sıklıkla okuduğumuz beş on sure ve duanın anlamlarını kelime kelime öğrenmek? Şimdilerde kitapçılarda renkli kelime mealleri de satılıyor. Her Arapça kelimenin altında aynı renkte Türkçesi verilmiş. İnsanlar dünya menfaati için bir yabancı dili öğreniyorlar. Bizler toplam yüz, yüz elli kelime kadrosuna ancak çıkabilen beş on tane sure ve duayı neden gözümüzde büyütüyoruz? Elbette kelimelerin anlamaları bilindiğinde namazda bunlar huşuya ve ruha büyük hizmet derler.

Pek çok hadisten anlaşılacağı üzere peygamberimiz için dünyada en sevgili şey namazdı. O hayatı boyunca hep namaz kıldı. Ölmeden önceki son sözleri de hep namaz oldu. Namazdan müthiş zevk aldı. Öyle ki şöyle diyordu: ‘Bana dünyada üç şey sevdirildi. Güzel koku, kadın, gözümün nuru namaz.’ Yani peygamberimiz s.a.s namazı dünya nimeti olarak görmekteydi. Gözümün nuru tabiri ile de onu somutlaştırıyordu. Yalnız başına kıldığı namazlarda ayakta durmayı, rükû ve secdeyi uzatıyordu. Bunlar bazen saatleri alıyordu. Özellikle rükû ve secdeleri uzun tutmak nefsin belini de kırdığı için huşuya büyük yardımları vardır. Bu rükünlerde de rükû ve secde sırasındaki ilgili tespihler istenildiği kadar okunabilir. Rükû ve secde sırasında söylenilen tespihlerde Allah (c.c.) , eksiklikten, noksanlıktan tenzih edilmekte; ululanmakta, yüceltilmektedir. Bu ruhu yaşayarak bu rükünleri yapmalıyız. Ayrıca O’na rükû ve secde yapma onurunu bize nasip eylediği için şükran duygularını da hatırdan çıkarmamalıyız. Bu hali uzun süre devam ettirmek elbette namazdaki huşuyu artırır. Bizler bazen namazlarımızı böyle kılarak huşuyu derinden yaşayabiliriz. Bu ruh zamanla ister istemez diğer namazlarımıza da sirayet edebilir.

Yazımda huşu meselesini bir problem olarak ele aldım ve bunun çözümünün bütün hayatımız boyunca sonlanmayan bir uğraş alanımız olarak kalmasını önerdim. Bu dünyanın kanunlarında, durgun kaynak suyun kokması da vardır. Onun için her konuda akış halinde bulunmamız gerekir. Sürekli yenilenmeliyiz. Bu olmazsa hastalanırız, ölürüz. Namaz bizim abdest, sünnet ve farzıyla beraber günde en az bir buçuk saatimizi alan bir ibadettir. Yani ister istemez namaz Müslüman’ın hayatında büyük bir zaman dilimini almaktadır. Öyle ise bu konuda kaliteli olmak mecburiyetindeyiz. Kurumlar için gündeme gelen Toplam Kalite Yönetimini hayatımızda namaz için de düşünmeli; her zaman bu konuda yaşadığımız problemler saptanmalı, bilen insanlara danışılmalı, onların çözümleri için çaba harcanmalıdır.

Ben kitapçıya gittiğimde namazla ilgili yeni bir eser gördüğümde mutlaka alırım. Çünkü günde en az bir buçuk saatimi verdiğim bir ibadette bir kelime de olsa bir eksiklik büyük bir şeydir. Bir kelime de olsa bir katkı yine büyük bir şeydir.

Namazda huşu problemi, namazda ruh ve ideal gibi önemli bir konudur. Bunun için namazla ilgili her kitaba müşteri olmak gerekir. Günümüzde internet dünyasındaki sitelerin çoğunda namazla ilgili yazılar bulunmaktadır. Bunları okumak da insana çok şeyler katar. İnsanın bu konuda bildiklerine güvenmesi doğru değildir. Çünkü namazda huşu problemi bilgisizlikten doğmaz. Ruhsuzluktan, duygusuzluktan, ilgisizlikten meydana gelir. Bazen bu konuda yazılan bir cümle namazla ilgili tıkanan bir damarı açabilir. Bir yanlışı düzeltebilir. İnsana yepyeni bir ufuk olabilir. İnsanın bu konuda bildikleri ile yetinmesi boş bir gururdur. İnsanı huşusuz, ruhsuz, ilgisiz namaz kılmaya yöneltir.

Namazda mükemmeli ve ideali arama gayreti, bence huşunun da temelidir.

Günde Müslüman’ın en az bir buçuk saat gibi büyük bir zaman dilimini işgal ettiğine göre namaz günlük hayatımızda da en çok konuşulan mevzu olmalıdır. Müslüman bu konudaki problemlerini, bildiklerini başkalarıyla da paylaşmalıdır. Bunu da alışkanlık haline getirmelidir.

Allah (c.c.) , indinde makbul olan namazlarla yüksek huşu derecelerini bizlere nasip eylesin. Amin.
Muhsin İyi
(02.11.2011 16:20)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayMehdi dabbet.. Offline
Mehdi dabbetül-arz 19
x
DEVRİM NAMAZI:((ZİKR-İ KIRKLAR + SIRAT-EL-MÜSTAKİM))
24 Ekim 2011 Pazartesi, 13:03 tarihinde Ayhan Aytaç'ın Notları tarafından eklendi

euzubillahimineşşeytanirracim

bismillahirrahmanirrahim

elhamdülillahirabbülalemin

la havle ve la kuvvete illa billahil aliyyil azim:



oku! ! ! oku! ! ! oku! ! !

yaratan rabbinin adıyla oku? ? ?

rahman ve rahim olan @llah'ın adıyla OKU:



sübhanallah...

elhamdülillah...

allah-u ekber...

la ilahe illa @llah...

@llah...

hu...

hakk...

hayy...

kayyum...

kahhar...



((pirgerçekveli))



gel bu dünyayı terk eyliyelim...

kalenderce bir tekbir söyliyelim...

yerde ve gökte tekbir:@llah-u ekber...

arzda ve arşda tekbir @llah-u ekber...



ne nemrut ne firavun @llah-u ekber...

ne haman ne karun @llah-u ekber...



ne ebu cehil ne ebu lehep @llah-u ekber...

ne ebu süfyan ne hinde @llah-u ekber...



ne lat ne uzza @llah-u ekber...

ne menat ne hübel @llah-u ekber...



ne muaviye ne amr bin as @llah-u ekber...

ne yezit ne mervan @llah-u ekber...



ne selim ne süleyman @llah-u ekber...

ne mahmut ne abdülhamit @llah-u ekber...



ne vahideddin ne pehlevi @llah-u ekber...

ne süfyan ne deccal @llah-u ekber...



@llah-u ekber,@llah-u ekber,

la ilahe illa @llah-u vallah-u ekber...



er-muhammedün resulullah ve habibullah...

er-aliyyen veliyyullah ve vasiyyullah...

er-mehdiyyen imamullah ve hüccetullah...

er-mesihhen ruhullah ve kelimetullah...



@llah-u ekber,@llah-u ekber,

la ilahe illa @llah-u vallah-u ekber...



...2 rekat namaz:

la ilahe illa @llah-u vallah-u ekber denilerek kılınır?

kabulü için el-fatiha:



rabbim her sabah ve her akşam seni yüceltirim,

sen yüceltilmeye layık olansın,

sen rahman ve rehimsin,

din gününün maliki ve sultanısın,

((şeytana değil)) yalnız sana kulluk eder

((şeytandan değil)) yalnız senden yardım dilerim! ! !



beni dosdoğru(hak,muhammed,ali,mehdi) yoluna ilet? ? ?

karanlığa ve şaşkınlığa sapmamış (ehl-i beytin)

kendilerine nimet verilmiş (ashabül-ehlibeytin)

ve üzerlerine gazap dökülmemiş (hanedan-ı ehlibeytin)

yoluna ilet...amin el muin ya rabbül alemin...denilir?



zikr-i kırklar sırat-el-müstakim:



ya @llah,ya muhammed,ya ali,ya hasan...

ya hüseyin,ya zeynel,ya bakır,ya cafer...



ya musa,ya rıza,ya taki,ya naki...

ya askeri,ya mehdi,ya hızır,ya ilyas...



ya selman,ya bekir,ya ömer,ya osman...

ya cebrail,ya mikail,ya azrail,ya israfil...



ya hanefi,ya maliki,ya şafi,ya hanbeli...

ya geylani,ya rufai,ya yesevi,ya goncdivani...



ya bektaşi,ya nakşibendi,ya sultani,ya rabbani...

ya atatürk,ya humeyni,ya kaimmehdi,ya mesihünnazil...



sonnot:

=

bekleyin,

biz ehl-i beytte,

siz ümmet-i muhammed ile,

bekleyenlerdeniz! ! !



zikr-i hakikat:

__________

baki gerçekler demine hu dost @llah eyvallah...

gerçeğe hu mümine ya ali ya mehdi sahib-i an-ı zaman...
(24.10.2011 13:55)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayanŞüheda Nur Offline
Şüheda Nur
Bayan
Namaz Allah'a yakınlık halidir.

(Hadis-i Şerif)
(28.06.2011 10:27)
(bakınız: hadis, yakın, allah)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayanÇöl Şulesi Offline
Çöl Şulesi
Bayan, 34
Manisa
mü`minin miracıdır namaz (20.01.2011 20:13)
(bakınız: mira)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayMehdi dabbet.. Offline
Mehdi dabbetül-arz 19
x
NOT:((şeytan mümini namazdan uzaklaştırır? isterki,o makama ve menzilete erip miraca yükselmesin? ve bil-akis münafığada namaz kıldırır? oda makam ve menziletinden düşsünde esfeli safilin bataklığında boğuşsun? bakın şeytan işine gelene namaz kıldırıyor? işine gelemediğinde de kişiyi namazdan uzaklaştırıyor? soru şu? acaba şeytanın o namazdan uzaklaştırdığı kişi siz olmayasınız?)) :AYHANAYTAÇ (06.10.2010 14:26)
(bakınız: şeytan, soru, esin, uzak, acaba, maya, mümin, elem, afili, makam)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
Sayfa: 1 2 3 4 5 10 18
sonraki sayfa >>

"NAMAZ" hakkında görüş yazmak için tıklayın.
  - tiklayin - Bu sayfaya link ver - tiklayin - Bu sayfayı birine gönder Bu sayfada hata var!  

(c) Antoloji.Com, 2014. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Antoloji.Com'a aittir. Sitemizde yer alan şiirlerin telif hakları şairlerin kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır. Yayın Hakkı Notu.
Şu anda buradasınız: NAMAZ NEDİR? namaz ne zaman?

Antoloji.com
01.11.2014 09:32:36  #.234#
  » Şiir  » Kitap  » Etkinlikler  » Şarkı Sözleri  » Resim  » Forum  » Nedir  » Gruplar  » E-Kart  » Sinema  » Haber  » Bilgi Yarışması  » İletişim
 Antoloji.Com   » Hakkında   » Künye   » Yardım   » İnsan Kaynakları   » İletişim   » Seçim  
[Hata Bildir]