Antoloji.com Şiir c Kitap Nedir Üyeler c Gruplar c Mesajlarım
 
 
Nedir.Antoloji.Com
Arayın :
 
Yeni Terim Ekle

Nedir Ana Sayfası
Son 24 Saat
Yazdıklarım
Serbest Kürsü
  Kişiler
 Genel
 Yaşam
 Edebiyat
 Güncel
 Toplum
 Bilim
 Din
 Müzik
 Tarih
 Cinsel
 TV Dizileri
 Atasözleri
 Deyimler
 Filmler
Futbol Takımları
Köyler
ORUÇ ORUÇ terimi -_-
tarafından 10.01.2003 tarihinde eklendi
ORUÇ sizce ne demek,
ORUÇ size neyi çağrıştırıyor?
"ORUÇ" ile ilgili görüşünüzü aşağıya yazıp "Kaydet" butonuna basın.

Sayfa: 1 2 3 4 5 7
sonraki sayfa >>
Bayorank Offline
orank
Bay, 57
Ankara
0 person liked.
0 person did not like.
'Ramazan ayında oruç tutmak farzdır. Çünkü Allahu Teala (c.c) 'Sizin üzerinize oruç farz kılındı' diye buyurur. Ayrıca farziyyeti hususunda kat'i icma teşekkül etmiştir. Bundan dolayı, Ramazan orucunun farziyyetini inkâr eden kimse kâfir olur' (Merginanî, el-Hidâye, I, 118) diyerek, meselenin hassasiyetine işaret etmiştir.

Oruç ibadetinin nedenine gelince; Usûl ûleması, ibadetlerde asıl olanın Allahu Teâlâ (c.c) 'ya ihlâsla kulluk olduğunu, sebeplerinin tesbit edilip edilememesinin önemli olmadığını; hikmetlerinden bazılarını kavramanın ve açıklamanın mümkün, ancak teabbüdî olan bu hususlarda illeti tesbit etmenin güç olduğunu söylemişler ve ihlâsla Allah'a kulluğun esas alınmasını tavsiye etmişlerdir.

Resul-u Ekrem (s.a.s) 'in: 'Oruç insanı Cehennem ateşinden koruyan bir kalkandır. Tıpkı sizi harpte ölüme karşı muhafaza eden bir kalkan gibi' (Nesâî, Savm, IV, 167) buyurduğu bilinmektedir. Oruç, mükellefi her türlü şehvetten alıkoyan ve ihlâsı artıran bir ibadettir. Açlığa, susuzluğa ve nefsin diğer arzularına karşı direnmek oldukça önemlidir. Allahu Teâlâ (c.c) 'ya iman eden ve O'nun dini uğruna cihada karar veren müminler; oruç ibadeti ile kuvvetli bir iradeye sahip olurlar. Hicrî takvim ayın hareketlerine göre değiştiği için, her yıl diğerine nisbetle on veya on bir gün önce gelir. Dolayısıyle insan bazen kışın (20) derecede, bazen yazın (+ 40) derecede oruç tutar. Bu bir anlamda mükellefin 'Dondurucu bir soğukta ve kavurucu bir sıcakta dahi; Allahu Teâlâ'nın emirlerini eda etmeye hazırım' taahhüdünde bulunmasıdır. Ayrıca bir ay süre ile Allah Teâlâ (c.c) 'nın rızasını kazanmak için, nefsinin bütün şehvetlerini terk etmesi oldukça önemli bir hadisedir. cümlemize hayırlı ramazanlar olsun efendim! ! !
(19.06.2015 00:37)
(bakınız: ölüm, insan, anlam, cehennem, ramazan, hadise, bazen, neden, arda, esin)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayanNave Mın Sor.. Offline
Nave Mın Sor E
Bayan
Mardin
Hepimiz oruçlu doğarız ölümün iftar sofrasına.... (10.07.2013 18:24)
(bakınız: ölüm, iftar, doğa, sofra)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayanNave Mın Sor.. Offline
Nave Mın Sor E
Bayan
Mardin
Oruç, içimizdeki şeytanı taşlama eylemidir..... (10.07.2013 18:23)
(bakınız: şeytan, lama, eylem, içimizdeki şeytan)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayMehdi dabbet.. Offline
Mehdi dabbetül-arz 19
x
'ayhan aytaç yazarefendi:

'nefsi açlık ile terbiye etme ibadetidir oruç? ! ? '

((...adem bir yıl nuh dokuz ay ibrahim altı ay musa üç ay muhammed bir ay ile nefsini açlık ile terbiye etmek için oruç tuttular.birileri diyor ki: efendin adam sırf aç kalmak için oruç tutuyor :) eee zaten öyle bir amacı vardı.allah nefsi yarattı ve ona sordu: sen kimsin ben kimim? nefis: ben benim sende sensin? diye cevap verdi.allah ona azab verdi.ve onu açlık cezasına çarptırdı.nefis zevk ve taamdan mahrum olunca vede bunun sahibininde rezzak olan allah olduğunu kavrayınca menfaati gereği boyun eğdi ve allahın aynı soruyu sorması üzerine sen rezzaksın ben abdürrezzakım.sen halıksın ben abdulhalıkım.sen şafisin ben abdüşşafiyim dedi.böylece allah nefsi 'açlık' ile terbiye etmiş oldu.işte bunun bir tecellisi adına da mümin olan allahın mümin kulları adem ile bir yıl nuh ile dokuz ay ibrahim ile altı ay musa ile üç ay ve muhammed ile bir ay oruç tutmaya başladı.öfkeyi yutmak müminlere ifrit kesilmek ise münkir ve münafıklara mahsustur demiştik.ve münkir ve münafıklar hoşlanmasada allah nurunu ve nimetini ümmet-i muhammedin ve ehlibeytin üzerine tamamlıyacaktır vesselam.ibn-i arabi dediki: alemlere rahmet olması o peygamberin döneminde gerçek olmadı.ama alemlere rahmetin tamamlanması onun makam-ı mahmuta erişmesi ile olacaktır ki bizim anladığımıza göre o makam-ı mahmutu ism-i şerifin yani muhammedin risalet ve nübüvvette daha sonra imammet ve velayette olduğu gibi en sonunda da hilafet ve saltanatta hz.ulul-emr mehdi aleyhisselamda gerçekleşecektir.işte allahın nurunun ve nimetinin tamamlanması budur.din yalnız allahın oluncaya kadar yeryüzünden fitne kalkıncaya kadar yeryüzü salihlere miras kalıncaya kadar.zafer mutlaka allahın ve resullerinin oluncaya kdar sürecek olan melhame-i kübra şimdi yaklaşmıştır.tevbe 24. ve 73.ayetler şimdi tecelli ediyor sanırım ki en dehşetli olanıda isra 58.ayetin tecellisi ki bu ortadoğu merkezli 3.dünya savaşıdır.iyi ile kötünün, hayır ile şerrin, hak ile batılın, helal ile haramın, rahman ile şeytanın, mesih ile deccalin, mehdi ile süfyanın o büyük savaşının adıdır melhame-i kübra-yı armageddon? ! ? bu savaş sizce cihad-ı ekbermidir cihad-ı suğramıdır.ilk savaş peygamberimize göre küçüktü büyük savaş nefsimizle yapacağımız savaştı öylemi? işte şimdi bizler ahirzamandaki ümmet olarak.asrısadette değil asrıkıyametteyizidr.öyle ise önce büyük savaş yapılmalıdır ki küçük savaşta galip gelelim.bu büyük savaş yani cihad-ı ekberde nefsiemmaremiz ile yapacağımız savaştır ki ilk ritüelide oruç ile başlamaktadır.nefsimizi açlık ile terbiye etmekle başlıyor o zaman.ruhumuz iyi nefsimiz kötü.iyi ile kötünün savaşı şimdi başladı demektir.yani iyi ruh ile kötü nefsin savaşı.nefsi vücudun şehrinde bir truva atıdır.şeytan-ı laine kalelerin kapısını o açar.cin ve insan şeytanları harekete geçer.şeytanın 70 bin evladı vardır.bize hicaplıdır.allah ile kul arasındada 70 bin perde vardır.işte allahın kulu ile arasındaki o 70 bin perde şeytanın 70 bin evladından başkası değildir.hubyar sultan derki: adem 24 saatte 77.777 nefes alır.ibn-i arabi derki: yediğimiz her lokmada bismillah mideye indirdiğimiz her lokmada elhamdülillah demeliyiz.ve pir gerçek velide derki: aldığımız her nefes için bizmillah verdiğimiz nefes için elhamdülillah demeliyiz.işte tüm bunlar ile birlikte iştah-ı kelbiyetten ve şehvet-i merkebiyyetten de kurtulmak için göz iştahı ve gırtlak şehveti yerine damak iştahı ve mide şehveti ile yemeyede dikkat edicez.göz iştahı gırlak şehveti ile yemenin adı kelb:(köpek?) gibi yemektir.damak iştahı ve mide şehveti ile yemek ancak bir insanoğlu gibi yemenin adıdır.insan ile hayvan arasındaki en önemli fark yemek yeme değil yemek yememe iradesidir.hayvanda yemek yememe iradesi yoktur.köpeğin önüne beş kilo et koymuşlar banamısın dememiş yemiş karnını şişirmiş.çünki hayvanda yememe iradesi yoktur.aynı zamanda yapma ve yapmama iradeside insan ile hayvan arasında önemli bir farktır.peygamberimiz diyorki ashabını tarif ederken vede överken:'onlar acıkmadan yemezler? ve doymadan kalkarlar? ' işte burda yememe ve yapmama iradesi vardır.insanlık medeniyyetinin göstergesi muasır medeniyyet işte budur vesselam.horasan dervişleri ile şamın dervişleri arasındaki en önemli fark neydi:'biz bulduğumuz zaman dağıtır? bulmadığımız zaman rabbimize şükrederi? ' hallacı mansur şeyhler ile tavuklu pilav yiyiordu.ve tavuk budunu tuttu köpeğin önüne attı.şeyhler şaşırdı.neydi bu şimdi? dediler? mallacı mansur dedi: 'o köpek benim nefsimi temsil ediyor. o doyarsa bende doydum sayılır? ' üç aylarınız mübarek olsun ey ehlibeyt ve ümmet-i muhammed :) selam ilmi rahmetül aleyküm ehlibeytten vesselam :)) '
– mehdihaberajansı:'islam ve tasavvuf gazetesi? '
(23.05.2013 13:07)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayNecmettin Yı.. Offline
Necmettin Yılmaz 4
Bay
Oruç tuttuğun gibi tut ellerimden...
Sabırla, inançla, duayla...
(06.10.2012 11:14)
(bakınız: sabır, inanç, gibi, eller)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayNecmettin Yı.. Offline
Necmettin Yılmaz 4
Bay
Oruçlu olduğunu unutup su içmek gibiydi seni sevmek..
Yazılmayan günah,
bozulmayan oruç gibi...
(27.09.2012 23:54)
(bakınız: sevmek, seni sevmek, günah, gibi, yazı, seni, maya, unutu, zulm)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayanŞüheda Nur Offline
Şüheda Nur
Bayan
Kim inanarak ve karşılığını Allah'tan bekleyerek Ramazan orucunu tutarsa geçmiş günahları bağışlanır. (Buharî) (17.07.2011 16:23)
(bakınız: ramazan, günah, geçmiş, nana, erek, ramazan orucu, rama, buhar, nârâ, allah)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
Baybaltimora Offline
baltimora
Bay, 42
İstanbul
Ramazan'ın direği.. (03.09.2009 19:21)
(bakınız: ramazan, rama)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
Baypostmodern p.. Offline
postmodern peygamber
Bay
allah, kullarını açlıkla terbiye etmesin :) (02.09.2009 18:40)
(bakınız: açlık, esin, allah)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
Baycandacanan Offline
candacanan
x
Islâmin dört temel ibadetinden ve bes esasindan biri. Farsça'dan Türkçe'ye geçmis bir isimdir. Kelimenin asli 'Ruze'dir. Önceleri 'Oruze' (günlük) olarak kullanilmis; daha sonra 'Oruç' seklinde telaffuz edilmeye baslanmis ve bu sekliyle yayginlasmistir. Arapça karsiligi 'savm' veya 'siyam'dir. Savm kelimesinin lügat manasi; yeyip-içmekten kendini tutmak, imsak, hareketsiz kalmak ve herseyden el, etek çekmektir. Kur'an-i Kerim'de bazan 'susmak' manasina kullanilmistir (Meryem, 19/26) . Islâmi istilahta oruç, 'Ikinci fecirden (fecr-i sadik'tan) ' itibaren, günesin grubuna kadar yemekten, içmekten, cinsel iliskiden ve orucu bozan diger seylerden, Allahü Teala (c.c) 'ya kulluk niyetiyle nefsi alikoymaya verilen isimdir. Bilindigi gibi oruç, yalniz bedenle yapilan ibadetlerden biridir. Dolayisiyle, her mükellefin kendi nefsi için farz-i ayn'dir. Resul-u Ekrem (s.a.s) 'in; 'Bir kimse, baska bir mükellefin yerine oruç tutmaz. Yine bir kimse, baska bir mükellefin yerine namaz kilmaz' (Ibnül-Hümam, Fethül-Kadir, Beyrut 1315, II, 85) buyurdugu bilinmektedir.

Kur'an-i Kerim'de; 'Ey iman edenler! .. Sizden evvelki (ümmet) lere yazildigi gibi, sizin üzerinize de oruç yazildi (farz kilindi) . Ta ki, korunasiniz' (el-Bakara, 2/183) buyurulmustur. Oruç ibadetinin; Hicret'ten sonra farz kilindigi hususunda görüsbirligi vardir. Sahih olan rivayete göre, Bedir savasindan kisa bir süre sonra farz kilinmistir. Hz. Âise (r.a) validemizden rivayete göre; Resulullah (s.a.s) daha önce 'Asûre orucu'na devam etmis ve Sahabe'ye tutmalari tavsiyesinde bulunmustur. Muaz b. Cebel (r.a) 'den rivayet edilen bir haberde de, Medine'de her ay üç gün oruç tutmustur. Imam Merginani:

'Ramazan ayinda oruç tutmak farzdir. Çünkü Allahu Teala (c.c) 'Sizin üzerinize oruç farz kilindi' diye buyurur. Ayrica farziyyeti hususunda kat'i icma tesekkül etmistir. Bundan dolayi, Ramazan orucunun farziyyetini inkâr eden kimse kâfir olur' (Merginanî, el-Hidâye, I, 118) diyerek, meselenin hassasiyetine isaret etmistir.

Oruç ibadetinin nedenine gelince; Usûl ûlemasi, ibadetlerde asil olanin Allahu Teâlâ (c.c) 'ya ihlâsla kulluk oldugunu, sebeplerinin tesbit edilip edilememesinin önemli olmadigini; hikmetlerinden bazilarini kavramanin ve açiklamanin mümkün, ancak teabbüdî olan bu hususlarda illeti tesbit etmenin güç oldugunu söylemisler ve ihlâsla Allah'a kullugun esas alinmasini tavsiye etmislerdir.

Resul-u Ekrem (s.a.s) 'in: 'Oruç insani Cehennem atesinden koruyan bir kalkandir. Tipki sizi harpte ölüme karsi muhafaza eden bir kalkan gibi' (Nesâî, Savm, IV, 167) buyurdugu bilinmektedir. Oruç, mükellefi her türlü sehvetten alikoyan ve ihlâsi artiran bir ibadettir. Açliga, susuzluga ve nefsin diger arzularina karsi direnmek oldukça önemlidir. Allahu Teâlâ (c.c) 'ya iman eden ve O'nun dini ugruna cihada karar veren müminler; oruç ibadeti ile kuvvetli bir iradeye sahip olurlar. Hicrî takvim ayin hareketlerine göre degistigi için, her yil digerine nisbetle on veya on bir gün önce gelir. Dolayisiyle insan bazen kisin (20) derecede, bazen yazin (+ 40) derecede oruç tutar. Bu bir anlamda mükellefin 'Dondurucu bir sogukta ve kavurucu bir sicakta dahi; Allahu Teâlâ'nin emirlerini eda etmeye hazirim' taahhüdünde bulunmasidir. Ayrica bir ay süre ile Allah Teâlâ (c.c) 'nin rizasini kazanmak için, nefsinin bütün sehvetlerini terk etmesi oldukça önemli bir hadisedir.

Oruç ibadetine riyanin karismasi da mümkün degildir. Nitekim bir Hadis-i Serif'te; orucun ve oruçlunun mahiyeti su sekilde ortaya konulmustur:

'Oruç bir kalkandir. Oruçlu kötü (kem) söz söylemesin. Kendisiyle itismek ve dalasmak isteyene iki defa 'Ben oruçluyum'desin ve uymasin. Ruhum yed-i kudretinde olan Allahu Teâlâ (c.c) 'ya yemin ederim ki; oruçlu agzin (açlik) kokusu, Allah indinde misk kokusundan daha temizdir. Cenab-i Hak buyurmustur ki: 'Oruçlu kimse benim rizam için yemesini, içmesini ve cinsi arzularini birakmistir. Oruç dogrudan dogruya bana edilen (riya karismayan) bir ibadettir. Onun sayisiz sevabini da, dogrudan dogruya ben veririm. Halbuki baska ibadetlerin hepsi on misliyle ödenmektedir' (Sahih-i Buharî Muhtasari Tecrid-i Sarih Tercümesi, VI, 248, Hadis no: 897) .
(25.08.2009 14:56)
(bakınız: ölüm, insan, türk, namaz, anlam, cehennem, susmak, ramazan, hadise, bazen)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
Sayfa: 1 2 3 4 5 7
sonraki sayfa >>

"ORUÇ" ile ilgili görüşünüzü aşağıya yazıp "Kaydet" butonuna basın.

DİKKAT: YAZDIĞINIZ YAZI EDİTÖRLERİMİZ TARAFINDAN OKUNDUKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR

Bir terime aynı gün içinde en fazla 5 adet anlam yazabilirsiniz.

  - tiklayin - Bu sayfaya link ver - tiklayin - Bu sayfayı birine gönder Bu sayfada hata var!  

(c) Antoloji.Com, 2015. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Antoloji.Com'a aittir. Sitemizde yer alan şiirlerin telif hakları şairlerin kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır. Yayın Hakkı Notu.
Şu anda buradasınız: ORUÇ NEDİR? oruç ne zaman?

Antoloji.com
06.07.2015 01:32:37  #.234#
  » Şiir  » Kitap  » Nedir  » Gruplar  » Bilgi Yarışması  » İletişim
 Antoloji.Com   » Hakkında   » Künye   » Yardım   » İnsan Kaynakları   » İletişim   » Seçim  
[Hata Bildir]