Antoloji.com Şiir c Kitap Nedir Üyeler c Gruplar c Mesajlarım
 
 
Nedir.Antoloji.Com
Arayın :
 
Yeni Terim Ekle

Nedir Ana Sayfası
Son 24 Saat
Yazdıklarım
Serbest Kürsü
  Kişiler
 Genel
 Yaşam
 Edebiyat
 Güncel
 Toplum
 Bilim
 Din
 Müzik
 Tarih
 Cinsel
 TV Dizileri
 Atasözleri
 Deyimler
 Filmler
Futbol Takımları
Köyler
VAHDET-İ VÜCUD VAHDET-İ VÜCUD terimi asır yolcusu
tarafından 24.01.2004 tarihinde eklendi
VAHDET-İ VÜCUD sizce ne demek,
VAHDET-İ VÜCUD size neyi çağrıştırıyor?
"VAHDET-İ VÜCUD" ile ilgili görüşünüzü aşağıya yazıp "Kaydet" butonuna basın.

Sayfa: 1 2 3
sonraki sayfa >>
BayBatur Aydın Offline
Batur Aydın
x
1 person liked.
4 person did not like.
Vahdet-i vücud'u çok karıştırdınız hallerini yaşamıyorsanız yorum yapmanızın bir anlamı yoktur., tek bilen işiten gören allah'tır aslında anlatmak zordur ama görmek gerekir işte, gördüklerimle söyledikleriniz arasında dağlar kadar fark vardır. tasavvuf şeriate öyle uyar ki siz bile şaşırırsınız. örnek isterseniz eğer. meshep kurallarına uyan müminler ayaklarını ellerini kıbırdatmazlar namaz kılarken çünkü günahtır sevaptan gider cehennemde yanarlar, tasavvuf ta ise dudak bile kıpırdamaz dil damağa yapışık dua edilir kalp ile hatta dua okunurken bile allah zikredilir, neden mi? çünkü saygı var ortada sevabımız yoktur. günahtan kaçınmak vardır hallac mansurun yaşadığı tam bir sarhoşluk anıdır o anda allah a sığınsa ben bilmem cahilim dese kudret sahibi allah onu oradan çıkarır alırdı. anlayacağınız özün kısası hadislerdede geçer ' Bu Allah'ın öyle bir ihsanıdır ki, dilediğine verir.' sözü uzatmayalım hepsi bu kadar ama yaşamıyorsanız halleri boşuna yormayın kendinizi.

Kandıramaz cennetin güzellikleri, korkutamaz cehennemin kızgın ateşi
Allah var ise gönülde var ettiği ruhun edasında, can toprak altında da kalsa
sonsuzluktur kulun hakkına düşen nimeti,,,

nimeti verene sonsuz kere şükür, sonsuz kere hamd olsun.

'kulları düşünür yaradan kudret ihsan eder güç verir kul yapar.'

kader anlayışıda böyledir. iyilikler allahtan kötülükler ise kulun özgür iradesi olan nefsin en aşağısı olan mertebedendir. mutmainne olmuş nefs ayrıdır o nefste zevk için istenmez o nefs makamında allah için ister yani 'yaşamak için karın doyurmak gibi denebilir.'
(25.06.2013 15:59)
(bakınız: güzel, namaz, anlam, korku, cehennem, yaşamak, kader, yaşam, cennet, saygı)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayHasan Tan 1 Offline
Hasan Tan 1
x
Ordu
Tepeden tırnağa hülul, tepeden tırnağa ittihad.. (04.06.2012 16:30)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
Bayozgubala Offline
ozgubala
x
VAHDETİ VÜCUD

Vahdeti vücud, demek vücudun birliği,tekliği anlamında karşımıza çıkar.tabi vücudun
Tekliği nedir dediğimizde karşımıza idrak edilmesi tefekkür edilmesi gereken bir konu çıkarki
Bunu kısaca yorumlamak kolay değildir.Bir ilimde bir konuya vakıf olabilmek için o ilimde
Okumak,düşünmek,idrak etmek,o konuda tahsil etmek gerekir.Buda yıllar alabilir.
Vahdeti vücud konusunda,insanın yaradılış konusunu idrak etmesi,Bu kainatı yaratılışını iyi okumak gerekir.Bu okumak insanın kendinden başlamalı..
İnsanın sesi, işi,sıfatları,vücudu tefekkür edilmesi gereken birer derya olup, Aşkla sabırla
İnsanın kendini tanıyabilmesi için bıkmadan bu deryada yol almak gerekir.
İnsandaki sonsuz tecelli,oku emrinin işaret edildiği insan kitabın sahifeleridir.
Vahdeti vücud manasına ulaşabilmek için insanın kendindeki ses,iş sıfat,vucud deryalarını anlamasıiçin gayret göstermesi gerekir.Bunları anlamadan vahdeti vücud anlaşılmaz.
İnsanın mana boyutu ve madde boyutu vardır aslında bu ikiside birbirinden ayrı değildir
İnsanın kendini merak etmesi ve anlamaya çalışması sonucunda vahdeti vucudu anlayabilir.
Yani ilkokula giden bir öğrenci harfleri öğrenir,okuma yazmaya geçer.okuma yazmayı öğrenmeden diğer ilimler öğrenilmez,
Onun için vahdeti vücuddan bahsedenler,mutlak bu konuda Allahın halkiyeti,inceliğinde
Bazı hakikatlere ulaşmışlardır.Yunus emre,taptuk emrenin egitiminde 40 yıl kalıyor.
Ve kırk yılın sonunda
Severim ben seni candan içeri
Yolum vardır bu erkândan içeri.

Beni bende demen bende değilim
Bir ben vardır bende benden içeri.

Nereye bakar isem dopdolusun
Seni nere koyam benden içeri.

Yunus:bir ben var benden içeri,hakikatine 40 yılda erişmiş.ve o zevkle bu şiiri
Söylemiş
Vahdeti vücud,bu görünen surete,taş,toprağa,bitkiye,hayvana atfedilmez.
Buradaki anlam,varlığı var eden özü anlamaya çalışmaktır.Ki bu öz hiçbir varlıktan
Ayrı değildir her varlığın enfusundadır.
Vahdeti vücud u anlamak her bir varlığın özünde o varlığı var eden vücud sahibini tanımakla başlar.
Varlık kendini var etmedi,o varlık bir özden yaratıldı.işte bu öz vahdeti vücud meselesinin
İdrak edilmesi gerken yerdir.
Vahdeti vücud meselesinde İslam dünyasının birçok alimi,bu meselenin iyi anlaşılmadığından
Dolayı reddeder,Muhiddin arabiye hoş bakmazlar hatta daha ileri gidip onu kafirlikle suçlarlar.
Bir konu,eğitim görülmeden idrak edilmez.Eğitim görenlerinde söylediği sözleri anlamak için
Gayret göstermek önemli bir eğitim meselesidir.
Kısacası Vahdeti Vücüd,Aşk ile başlayan idrak tefekkür ile devam eden,kainatın yaradılışındaki
Yaratıcıyı tanımak,Tevhide ulaşmak sırrıdır…
(29.04.2011 11:08)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
Baytebhes Offline
tebhes
x
kıyametin kopacağına yani evrenin yok olacağına inanan inanırlar, buna gerekçe olarak şunu koyarlar; 'başlangıcı olan herşeyin bir sonu vardır.' ama sünni islam inanırlarının büyük çoğunluğu, daha doğrusu tasavvufla buluşamayan kısmı; ruhun ölümsüzlüğünü ve sonsuza kadar varolacağını; cennetin, cehennemin ve oralardaki yaşamın ebedi(sonsuz) olduğunu da söylerler. halbuki başlangıcı olan her şeyin birde sonu varsa, Allah'tan başka herşey sonlu demektir. ruh ölümsüz değildir. cennet ve cehennem de taratıldıklarına göre bir gün yokolacaklardır.

Alevi inancı ise tasavvufla yoğrulduğu için olaya daha farklı bakar. gerçektende başlancı olan herşeyin birde sonu olacaktır. ama aynı zamanda ruhta ölümsüzdür. peki nasıl olur?

Alevi inancı vahdeti vucut/vahdeti mevcut inancına dayanır. Tanrı çoklukta teklik arzeden birin kendisidir. Tanrı bütün varolanların tümüdür. yani bütün varolanların dışına çıkıp dışarıdan bakabilseydik tek bir varlık görecektik. ki o Tanrıdır.

Narı düşünün. bildiğimiz meyve. küçülüp narın içine girseydik; içerde binlerce, milyonlarca hatta milyarlarca şey görecektik ama dıştan bakıldığında o tek bir cisimdir.

Başka bir örnekle;
bir insanı ele alalım. içten milyarlarca şey görünür. hatta iradeleri bile vardır. mesela kalbimiz bizim irademizle değil kendi iradesiyle çalışır. biz istemesekte o çalışır ve kan pompalar. ama bu milyarlarca şeyin dışından baktığımızda tek bir cisimdir o.
işte bu sebeple Tanrı çoklukta teklik arzeden birin kendisidir. insan Tanrının bir cüzzü/parçası dır.

Tanrı Adem'i yaratır ve ona kendinden üfler. böylece Adem Tanrıdan bir cüz/parça olur. bu sebeple Allah'a halife olur. bu sebeple melekler ona secde eder. bu sebeple meleklerin bilemediği isimleri bilir ve meleklerden üstün olur. yine bu sebeple Dağın taşın yüklenemediği emaneti yüklenir. içinde potansiyel Tanrı vardır çünkü. hal böyle olunca başlancıgı olmayan Tanrıdan bir cüz/parça olan ruh başlangıçsız ve sonsuz olur.

işte bundan dolayı Aleviler kabeye değil insana dönerler. çünkü asıl beytullah(Tanrı'nın evi) insan bedenidir. yine bu sebeple aleviler halka namazı kılar yüzyüze döner ve secde ederler.

'Secde ettik yüzümüzü Allah'a çevirdik. ki nereye baksak gördüğümüz odur. aynayı tuttum yüzüme Ali göründü gözüme.'
(18.12.2010 03:53)
(bakınız: ölüm, insan, zaman, büyü, namaz, aleviler, gerçek, alevi, akıl, cehennem)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
Baytrafocu57 Offline
trafocu57
Bay, 54
Şanlıurfa
tasavvuf ilminin VAHDENİYET ilkesi.Allah var hiçbirşey yoktur.bu bir felsefi akındır.henüz çelişki halindedir.herşey bir bütünse ve allahsa biz allahın bir parçasımı oluyoruz.veya; allah bunların dışındaysa allah nerde.gibi çelişkiler doguruyor.geçerli olan allah herşeyden münezzehtir.ve herşey bir bütündür.insanogluda bu bütünlügün içersinde yerini bulacaktır.büyük bir felsefi akimdır.gerçektede insan büyük düşündügü vakit YARATICI vardır beşer alem ise bir aks bir yansıma dır.aslında var olan BÜYÜK RUH tur.bu ALLAH ın büyüklügünün ispatıdır.O azim ve AZAMET sahibidir.bu konuları insanlar istişare etmelidir.bu konuları düşünmeyen, ölümü düşünmeyen insan; insan olamamıştır.insan oglu varlıgının ne oldugunu düşünmeli ve istişare etmelidir. (18.02.2009 14:41)
(bakınız: ölüm, insan, büyü, gerçek, yara, tasavvuf, insanlar, aslı, gibi, herşey)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
Bayafyonlu_mela.. Offline
afyonlu_melami
x
vahdet-i vücud yani vücut birliği islan dünyasının yetişdirdiyi en büyük velilerden olan muhittdin arabi tarafından sistemleşdirilmiş ve butun tarikatlara temel teşkil edmişdir.sonradan vahdet-i şuhut buna alternatif olarak ortaya cıkmış fakat kabul görmemişdir.sadece nakşiliğin halidi kolu bunu benimsemişdir.yani vaddet-i vücut anlayışı bir zirvedir. onu aşacak bir düşüncenim gelmeside mümkün olmayacakdır.tasavvufu öğrenmek isteyen kardeşlerimiz farkında onsun olmasın vahdeti vücut anlayışını tahsil edmektedirler. bu konuda sizlerle sohet edebilirim.msn afyonlu_melami@hotmail.com saygılarımla (07.02.2009 10:34)
(bakınız: büyü, dünya, araf, saygı, kardeş, düşünce, tarikat, tasavvuf, emel, lara)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayNUSRET ORHAN Offline
NUSRET ORHAN
Bay, 58
İzmir
Burada bazı yorumlarda Vahdet-i Vücut ile Panteizmi bir tutan yorumlar var.
Ancak Panteizim ile Vahdet-i Vücut aynı gibi görünmesine ragmen, anlamları itibariyle taban tabana zıttırlar.
Panteizmde herşey tanrıdır görüşü vardır, tanrı doğadır bir yerde.
Vahdet-i vücütta ise, Evrende var olan herşeyin Allah'a ait olduğu, aslında O'nun dışında başkaca bir şeyin vücut bulmadığı, evrenin aslının hayal olduğu görüşü vardır
(30.12.2008 11:23)
(bakınız: anlam, tanrı, hayal, arda, esin, yorum, aslı, gibi, herşey, evren)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayNUSRET ORHAN Offline
NUSRET ORHAN
Bay, 58
İzmir
Vahdet-i Vücudu savunan mutasavvıflara göre:
Allah vardı onunla beraber hiç bir şey yoktu.
Şu andada öyledir.
Var olan Yalnızca O.
Alem O nun değişik suretlerdeki görüntüsüdür.
Alemle ne aynıdır nede gayrıdır.
(30.12.2008 11:22)
(bakınız: yalnız, lara, alem, sûret, bera, görüntü, sure, aynı, erdek, muta)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
BayNUSRET ORHAN Offline
NUSRET ORHAN
Bay, 58
İzmir
Vahdet-i Vücudu savunan mutasavvıflara göre:
Vücud birdir, ziyade değildir. O da Allah’ın vücüdudur. Allah’ın vücudundan başka vücut yoktur. Olması da mümkün değildir.
(30.12.2008 11:21)
(bakınız: lara, başka, ziya, mümkün, muta, vücut, allah)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
Bayjendepuş Offline
jendepuş
x
ibni arabinin felsefesi olarak biliyorum.kişinin tasavvufta bir takm merhaleleri aştıktan sonra kendini tanrı gibi görmesi.yani allahta kaybolması.zaten sitenize daha fazla bilgi sahibi olmak için girdim. (18.07.2007 22:34)
(bakınız: tanrı, felsefe, bilgi, tasavvuf, yorum, lara, gibi, sonra, daha, yani)
Bu yorum için 1-5 arası yıldız verin.
Sayfa: 1 2 3
sonraki sayfa >>

"VAHDET-İ VÜCUD" ile ilgili görüşünüzü aşağıya yazıp "Kaydet" butonuna basın.

DİKKAT: YAZDIĞINIZ YAZI EDİTÖRLERİMİZ TARAFINDAN OKUNDUKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR

Bir terime aynı gün içinde en fazla 5 adet anlam yazabilirsiniz.

  - tiklayin - Bu sayfaya link ver - tiklayin - Bu sayfayı birine gönder Bu sayfada hata var!  

(c) Antoloji.Com, 2015. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Antoloji.Com'a aittir. Sitemizde yer alan şiirlerin telif hakları şairlerin kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır. Yayın Hakkı Notu.
Şu anda buradasınız: VAHDET-İ VÜCUD NEDİR? vahdet-i vücud ne zaman?

Antoloji.com
01.09.2015 23:16:26  #.234#
  » Şiir  » Kitap  » Nedir  » Gruplar  » Bilgi Yarışması  » İletişim
 Antoloji.Com   » Hakkında   » Künye   » Yardım   » İnsan Kaynakları   » İletişim   » Seçim  
[Hata Bildir]